Marketingret
I begyndelsen af 2022 gennemgik markedsføringslovgivningen en større revision baseret på nye EU regler
Ændringen medførte markant større bødestørrelser. Det har været med til at bringe marketingretten ind på direktionsgangen, fremfor at blive betragtet som et nicheområde.
Når vi gennemfører M&A transaktioner, oplever vi desuden, at en virksomheds værdiansættelse i langt højere grad end tidligere afhænger af deres online salgs-setup. Værdien af en virksomheds e-mailliste bliver nu listet som et særskilt aktiv i balancen, og det er et red flag, hvis køberselskabet ser, at marketingreglerne ikke har været overholdt da e-maillisten blev opbygget.
Hurtig og konkret rådgivning, hver gang.
Tilsvarende oplever vi, at flere selskabers salgsstrategier indeholder det, vi kalder ”social selling” dvs. salg via sociale medier, særligt LinkedIn. Derfor rådgiver vi salgsorganisationer om hvordan, de kan strukturere deres salgsindsats online uden at komme til at overtræde spamforbuddet.
Vores klienter er alt fra fysiske virksomheder, større webshops til marketingbureauer.
Vi rådgiver om alt indenfor markedsføringsretten, herunder:
- Markedsføringsloven
- Prismærkningsreglerne (herunder hvileperioder for tilbud)
- Spamreglerne
- God markedsføringsskik
- Sammenlignende reklame
- Vildledende markedsføring, herunder såkaldt greenwashing
- Lovlig leadgenerering
- Cookieregler
- Markedsføringsregler for særlige varer, f.eks. alkohol, tobak, snus og receptpligtig medicin.
Personlig og kompetent rådgivning, især på personaleansættelsesområdet, hvor advokaterne har sat sig ind i vores arbejdsområde og virksomhed generelt for at yde den bedste rådgivning. Vi føler os altid godt klædt på efter rådgivning fra dem.